Novosti

30.03.2021

Svjetska premijera KIA EV6

EV6: prvo odvažno, izvorno i inventivno električno vozilo nove marke Kia
Domet 510 km s jednim punjenjem (WLTP), 2WD i AWD pogon, GT i GT Line izvedba
EV6 GT ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3,5 sekunde; najveća brzina 260 km/h;
800-voltno vrlo brzo punjenje (s 10 % na 80 %: 18 min); 100 km: manje od 4,5 min
Nova funkcija vehicle-to-load (V2L)

Novi sustavi asistencije: asistencija na autocesti (HDA2), daljinsko parkiranje (RSPA) ...

Novi Kia EV6 donosi dugi domet, električnu snagu s nultim emisijama, 800-voltno vrlo brzo punjenje te specifičan stil na tržištu crossovera i sportskih terenaca. EV6 je Kijin prvi model napravljen na novoj, namjenskoj platformi za baterijska električna vozila (BEV).

 

Ovaj pionirski crossover – prvi isključivi BEV, nastao u skladu s Kijinom novom dizajnerskom filozofijom Spajanje suprotnosti – predstavlja u budućnost usmjeren EV dizajn koji karakteriziraju visokotehnološki detalji. Pokreće ga isključivo električna energija, s mogućnošću izbora različitih dometa i pogona s nultim emisijama.

EV6 GT ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3,5 sekunde, najveća brzina 260 km/h – 800V vrlo brzo punjenje sa 10 na 80% za 18 minuta; 100 km za manje od 4,5 minute
800-voltno vrlo brzo punjenje omogućava EV6 da bateriju sa 10 posto na 80 posto napuni za samo 18 minuta, dok GT izvedba, namijenjena ljubiteljima još uzbudljivije vožnje, može ubrzati od 0 do 100 km/h za samo 3,5 sekunde i može se pohvaliti najvećom brzinom od čak 260 km/h.

EV6 je prvi namjenski BEV koji je Kia napravila na potpuno novoj električnoj globalnoj modularnoj platformi (E-GMP) te predstavlja prvi dio Kijinog prelaska u novu eru elektrifikacije pod novim sloganom marke, ‘Movement that inspires’ (Pokret koji inspirira). Također predstavlja početak srednjoročne i dugoročne strategije za baterijska električna vozila, plug-in hibridna (PHEV) i hibridna (HEV) vozila koja će do 2030. godine predstavljati 40 posto Kijine ukupne prodaje, s godišnjom prodajom od 1,6 miliona ekološki prihvatljivijih vozila. Kao dio tog cilja Kia namjerava do 2030. godine povećati prodaju BEV-ova na 880.000 vozila i tako postati globalno najveći prodavač ovakvih vozila. EV6 je prvi od ukupno 11 Kijinih novih BEV modela do 2026. godine – 7 će ih biti na E-GMP platformi, dok će 4 EV derivata biti napravljena na temelju postojećih modela.

“EV6 je utjelovljenje nove Kije. Rodila se kako bi odvažnim dizajnom, progresivnim inženjeringom, inovativnim tehnologijama i uzbudljivim električnim performansama inspirirala svako putovanje,” rekao je Ho Sung Song, predsjednik i direktor Kije te dodao: “EV6 predstavlja i početak Kijine dugoročne privrženosti održivoj mobilnosti, koja će ubrzati prelazak ne samo čistog prijevoza, nego i proizvoda, materijala i izrade.”

Model EV6 će proizvoditi u Južnoj Koreji. Prodaja na izabranim globalnim tržištima počinje u drugoj polovici ove godine, a na nekim tržištima online rezervacije su moguće već od 30. ožujka.

Novi dizajnerski jezik predstavlja ravnotežu između suprotnih sila
EV6 je dizajniran u skladu s Kijinom novom dizajnerskom filozofijom Spajanja suprotnosti, koja je pronašla inspiraciju u kontrastima prirode i čovječanstva. U središtu dizajnerske filozofije je novi vizualni identitet koji pobuđuje pozitivne snage i prirodnu energiju, s kontrastnim kombinacijama oštrih stilističkih elemenata i kiparskih oblika.

Karim Habib, viši potpredsjednik i voditelj Kijinog globalnog dizajnerskog centra, objasnio je: “EV6, kao Kijino prvo isključivo električno vozilo, primjer je čovjeku usmjerenog, progresivnog dizajna i elektrificirane snage. Čvrsto vjerujemo da je EV6 uvjerljiv i značajan model za novu EV eru. Kombinacijom suvremenih, visokotehnoloških pomagala s EV6 namjeravamo kreirati specifičan, utjecajan dizajn, ali i nuditi namjenski EV, koji će definirati našu budućnost.”  

GT izvedba modela EV6, dizajnirana kako bi pružala nešto drugačije u klasi crossovera, donosi karakteran, utjecajan eksterijer s high-tech pomagalima i izuzetnim performansama Kijinog električnog vozila.

Sprijeda je Kijina ‘tigrova maska’ dobila drugačiji izgled prilagođen digitalnom dobu. Dnevna svjetla, koja su dio ‘digitalne tigrove maske’, dobila su elegantan, moderan izgled i uključuju ‘sekvencijalni’ dinamični uzorak rasvjete. Ispod njega nisko postavljeni otvor za protok zraka vizualno širi prednji dio vozila i naglašava svoj high-tech izgled.

Izgled boka je, sa siluetom inspiriranom crossoverima, moderan, elegantan i aerodinamičan. Karakterna crta koja ide uzduž dna vrata, krivi se prema gore i ide prema zadnjim blatobranima, čime vizualno produljuje profil vozila. Zadnji dio, djelomično konstruiran zbog postizanja vrhunskih aerodinamičnih mogućnosti, donosi padajući zadnji C stub sa crnim sjajnim umetcima koji vizualno šire prozor. Iznad toga je krovni spojler koji zrak potiskuje prema donjem spojleru smještenom iznad jedinstvenih svjetala.

Svestrana i prostrana unutrašnjost zahvaljujući ravnoj bateriji ispod dna
Dizajn unutrašnjosti karakterističan za EV doba maksimalno koristi prednosti Kijine namjenske E-GMP platforme. Usprkos kompaktnim vanjskim dimenzijama, 2.900 milimetara dug međuosovinski razmak u kabini pruža puno prostora kao što ga nude srednje veliki sportski terenci.

Jochen Paesen, potpredsjednik unutrašnjeg dizajna, rekao je: “Ljude prvo privuče eksterijer vozila, ali na kraju se zaljube u unutrašnjost gdje provode većinu svog vremena. Zato je za nas bio najvažniji inspirirajući dizajn unutrašnjosti EV6. Vjerujemo da EV6 može inspirirati klijente kako bi oslobodili svoju kreativnost.“

Jedan od elemenata koji najviše odudara je infotainment ekran. Jednostavan izgled širokog ekrana i armaturne ploče daju kabini osjećaj otvorenosti.

Relaksirajuća sjedišta su tanka, lagana i suvremena, presvučena modernim, vizualno zanimljivim i robusnim tkaninama napravljenim od prerađene plastike, što je ekvivalentno upotrebi 111 plastičnih boca za vodu.

EV6 nudi inteligentan i prilagodljiv raspored u kabini i mnoštvo prostora za odlaganje, uključujući prtljažnik od 520 litara zapremine (VDA) s podignutim sjedištima u 2. redu. S oborenim sjedištima u 2. redu zapremina se povećava na 1.300 litara. Auto ima sprijeda ispod „haube“ dodatna 52 litra zapremine za odlaganje (2WD izvedba) odn. 20 litara (AWD).

Električna snaga: dugi domet, pogon na četiri kotača i nulte emisije
EV6 kupcima nudi više mogućnosti izbora isključivo električnog pogona s nultim emisijama, uključujući visokonaponski baterijski sklop dugog dometa (77,4 kWh) i standardni domet (58 kWh). EV6 GT-line je također na raspolaganju s dugim i standardnim dometom, dok je EV6 GT raspoloživ samo s baterijskim sklopom dugog dometa. To je Kijino prvo električno vozilo raspoloživo s pogonom na 2 (2WD) ili 4 točka (AWD) – posljednji nudi unaprijeđene dinamične performanse i u najzahtjevnijim uvjetima.

EV6 2WD s kapacitetom baterije od 77,4 kWh može s jednim punjenjem prijeći više od  510 kilometara po WLTP kombiniranom načinu mjerenja. S najvećim okretnim momentom od 605 Nm, koji je na raspolaganju kod AWD izvedbe, EV6 može ubrzati od 0 do 100 km/h za samo 5,2 sekunde. Baterijski sklop kapaciteta 77,4 kWh s elektro motorom snage 168 kW (229 KS) prenosi snagu preko zadnjih kotača, dok AWD izvedba na prednje i zadnje kotače prenosi 239 kW (325 KS).

Izvedba s kapacitetom baterije od 58 kWh omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,2 sekunde, s najvećim okretnim momentom od 605 Nm (AWD izvedba). Ova izvedba s elektromotorom snage 125 kW ima zadnji pogon, dok AWD izvedba ima dva elektro motora, koji na prednji i zadnji par kotača prenose 173 kilovata (235 KS).

Prilagodljivost platforme za izuzetne električne performanse
Kijina nova namjenska E-GMP platforma s modularizacijom i standardizacijom smanjuje složenost te omogućava brz i prilagodljiv razvoj proizvoda s različitim karakteristikama. Ovaj prilagodljiv razvoj može zadovoljiti različite potrebe klijenata po pitanju performansi modela, kao npr. kod EV6.

EV6 GT opremljen s dva elektromotora ukupne snage 430kW, dovodi električne performanse na viši nivo. S okretnim momentom od čak 740 Nm, izvedba GT AWD ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3,5 sekunde i dostiže najveću brzinu od čak 260 km/h. Sa softverskim dodatkom elektronskog diferencijala s ograničenim proklizavanjem, koji ima samo izvedba EV6 GT, vozači mogu uživati u pouzdanom nadzoru i dinamičnoj vožnji i upravljivosti u svim uvjetima vožnje.  

“EV6 GT pokazuje naš vodeći položaj na području tehnologije zahvaljujući kombinaciji izuzetno brzog punjenja i ubrzanja, specifičnih za super sportske automobile. S našom namjenskom EV platformom ne moramo prihvaćati kompromise između inspirirajuće prostranosti i performansi,” rekao je Albert Biermann, predsjednik i voditelj odjela za istraživanja i razvoj u automobilskoj grupaciji Hyundai Motor Group, koju čine sestrinske marke Hyundai, Kia i Genesis.

800-voltno vrlo brzo punjenje: 80-postotna napunjenost za 18 minuta; nova funkcija vehicle-to-load (V2L)
EV6 nudi mogućnost punjenja od 800V i 400V kod korisniku nisu potrebne dodatne komponenti ili adapteri. Vozilo može vrlo brzim punjenjem napuniti bateriju od 10 do 80 posto napunjenosti za samo 18 minuta kod svih izvedbi modela, dok do 100 km dometa može napuniti za manje od 4 i pol minute (2WD s baterijom od 77,4-kWh).

Sustav punjenja je prilagodljiviji u odnosu na prošlu generaciju BEV-ova, zahvaljujući integriranoj upravljačkoj jedinici punjenja (ICCU), koja omogućava novu funkciju vehicle-to-load (V2L) s kojom električni potrošači koriste energiju iz baterije vozila. Funkcija V2L može isporučivati do 3,6kW snage i može pružati dovoljno struje za istovremeno djelovanje 55-inčnog televizora i klima uređaja više od 24 sata. Sustav također može puniti i drugo električno vozilo. S više od 35-postotne napunjene baterije, EV6 može vući prikolicu do 1.600 kg. Zajedno s funkcijom V2L vlasnici EV6 mogu sa sobom uzeti sve što ime treba za avanturu u prirodi s prijateljima i obitelji, a sve to čine uz nulte emisije.

Rekuperacija energije - maksimalna učinkovitost za najduži domet
EV6 je opremljen s tehnologijama za rekuperaciju energije s ciljem postizanja maksimalnog dometa s jednim punjenjem. Tu je Kijina najnovija generacija učinkovite toplinske pumpe, koja koristi otpadnu toplinu iz sustava hlađenja vozila. To omogućava da automobil na minus 7 °C, može pružati 80% dometa koji je inače raspoloživ na 25 °C.

Također je na raspolaganju najnovija generacija Kijinog pametnog regenerativnog kočionog sustava, kojim se upravlja ručicama iza upravljačkog obruča, što vozačima omogućava brzo i jednostavno usporavanje vozila i rekuperaciju kinetičke energije za dostizanje maksimalne učinkovitosti te posljedično dužeg dometa. Vozači mogu birati između čak 6 nivoa regenerativne kočione sile (bez, 1 do 3, ‘i-PEDAL’ ili auto način), ovisno od željenog nivoa rekuperacije energije. Način ‘i-PEDAL’ vozilu omogućava skladištenje maksimalne količine energije kočenja, a vozaču pruža nježno zaustavljanje vozila bez pritiskanja kočione ručice.

Nova poveziva i infotainment pomagala za EV doba
EV6 donosi zbir tehnologija koje unaprjeđuju sigurnost, povezivost i infotainment. Njihova svrha je pružati sigurnija, jednostavnija i manje stresna putovanja.

Visokotehnološki infotainment sustav uključuje 2 ekrana od 12 inča. Zakrivljeni ekrani imaju tanke ploče sa slojem filma koji koriste novu strukturu i naprednu tehnologiju kako bi smanjili utjecaj svjetla. Mjerači i infotainment sustav izgledaju kao dio jedne cjeline. Velika staklena površina koja se proteže od upravljačkog obruča do sredine vozila, pred vozačem prikazuje digitalne mjerače, dok je infotainment sustav iznad središnje konzole.

EV6 donosi i obogaćenu stvarnost (AR), koja se prikazuje na projiciranom ekranu (head-up display) koji projicira putne informacije na vjetrobranskom ekranu u vozačevom vidnom polju. Sustav prikazuje upozorenja asistencijskog sustava (ADAS), detalje o brzini vozila i detaljnija navigacijska uputstva (turn-by-turn).

Na raspolaganju je i Meridian® surround audio sustav s 14 zvučnika, prvi koji je namijenjen Kijinim električnim vozilima s ciljem pružanja zaista izuzetnog zvučnog iskustva. Audio sustav s 14 zvučnika razvio je Meridian koji donosi najnoviju tehnologiju ovog britanskog audio specijaliste za digitalnu obradu signala (DSP). Meridianova filozofija zvuka je ugrađena u EV6, što će korisnicima pružati uživanje u vožnji s prirodnim i autentičnim zvukom. Sustav zvučnika nudi i Active Sound Design (ASD), novu funkciju s kojom Kia vozačima pruža povratnu informaciju zvuka u skladu s brzinom vozila i upravljanjem preko korisničkog sučelja.

Napredni asistencijski sustavi: između ostalog asistencija na autocesti (HDA2) i daljinsko parkiranje (RSPA)
EV6 zahvaljujući svojim asistencijskim sustavima (ADAS) nudi vrhunsku sigurnost i udobnost. Time na svakom putovanju smanjuje opasnost i stres u vožnji te štiti putnike i ostale sudionike u prometu.

Sustav za siguran izlazak iz vozila (SEA) pomaže u sprječavanju bočnog sudara prilikom izlaska iz EV6. Kada putnik otvori vrata kako bi izašao iz vozila, sustav ga upozori na približavanje vozila straga. SEA tada automatski zaključava vrata.

Sustav za održavanje vozila u voznoj traci (LFA) pomaže održati vozilo na sredini vozne trake. Tijekom vožnje pritiskom na dugme (de)aktiviramo LFA.

Asistencija na autocesti drugog stupnja (HDA 2) održava podešeni razmak i brzinu na autocesti s obzirom na vozilo ispred, a također pomaže i kod održavanja vozila na sredini vozne trake, čak i u zavojima. U slučaju da vozilo na susjednoj traci vozi preblizu vašoj, HDA 2 prilagođava smjer EV6 kako bi izbjegao eventualni sudar. U slučaju da vozač drži obje ruke na upravljačkom i vozi iznad određene brzine, HDA 2 omogućava vozaču da jednim klikom na prekidač pokazivača smjera pomakne vozilo na željenu traku.

Daljinsko parkiranje (RSPA) omogućava daljinsko parkiranje ili izlaženje iz parkirnog mjesta pritiskom na dugme, iako vozač nije u vozilu.

EV6: prvo odvažno, originalno i inovativno baterijsko električno vozilo nove marke Kia
EV6 predstavlja prvi korak redizajnirane marke Kia i njenog obećanja o inspiriranju ljudi odvažnim dizajnom, progresivnim inženjeringom te inovativnim i namjenskim tehnologijama. Kijina vizija je kreirati održiva rješenja mobilnosti s upravo započetom ambicioznom preobrazbom u marku koja nudi rješenja mobilnosti budućnosti.

“EV6 je stvoren kako bi inspirirao svako putovanje pružanjem instinktivnog i prirodnog iskustva, koje unaprjeđuje svakidašnji život naših klijenata te pruža jednostavno, intuitivno i integrirano vlasništvo,” rekao je Ho Sung Song, predsjednik i direktor Kije. “Naš cilj je i dalje inspirirati naše klijente s novim brendom Kia.”

Obavještenje

Tehnologija Cookie-a omogućava nam da vam pružimo najbolji doživljaj naše stranice. Molimo Vas da označite da se slažete s uporabom ove tehnologije.

Slažem se Pročitajte više